Piper Seneca V

[PL] Zaraz po Tecnamie, czas na kolejny samolot, którego spotkać można w stolicy Podkarpacia - Piper Seneca V, o znakach SP-TUC, czyli jeden z Piperów należących do Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej, na którym uczą się latać przyszli piloci.

Jest to pierwszy dwusilnikowy samolot turbośmigłowy w mojej flocie, także pierwszy o śmigłach trójłopatowych. Szycie go sprawiło mi mnóstwo przyjemności, głównie za sprawą kanciastego kształtu (który niestety w pluszaku trudno uzyskać, więc udało mi się to w ograniczonym stopniu), wyraźnego wzniosu skrzydeł i ich nietypowego kształtu, a także samych barw samolotu - jasny błękit oraz biel z granatowymi detalami. Zaznaczyłam też czarne krawędzie natarcia skrzydeł i stateczników (w rzeczywistości gumowe, u mnie z filcu).

Moim skromnym zdaniem jest to jeden z tych wyjątkowych, pięknych samolotów, które można określić jako naturalnie związane z niebem :)





Komentarze